Stratificarea eficientă pentru supraproteze pe implanturi de o estetică deosebită

0
499
Stratificare eficienta pe supraproteze VITA Lumex AC

„Frumusețea stă în simplitate” – filizoful Greciei antice, Platon, știa deja acest lucru acum 2000 de ani. Mulți tehnicieni dentari au avut aceeași experiență: O mică înfrumusețare sau prea multă creativitate poate distruge aspectul natural al restaurării. Proteza poate semăna prea puțin cu o lucrare naturală care se integrează în dentiția naturală și formează un tot unitar, și poate părea mai degrabă artificială și suprapusă.

Un sistem de placare ceramic ar trebui să completeze acest proces simplu și să îmbunătățească abilitățile artistice ale tehnicianului dentar în redarea frumuseții naturale.

Datorită noilor materiale de substructuri pentru un flux de lucru digital, maxilarele edentate pot fi restaurate acum prin proteze integral ceramice pe implanturi. Zirconia asigură o bază fiabilă și estetică pentru ceramica de placare, facilitând redarea aspectului natural al dinților.

În următorul studiu de caz, maestrul tehnician dentar Marcio Breda (Vitória, Espírito Santo, Brazilia), descrie modul în care se poate reda frumusețea dinților pe șase implanturi folosind dioxidul de zirconiu VITA YZ HT White și ceramica universală de placare VITA Lumex AC.

VITA Lumex AC

Studiu de caz

Un pacient de 35 de ani a fost nemulțumit de funcționalitatea și estetica protezei sale totale din maxilarul superior. Pacientul se plângea de o succiune insuficientă, ceea ce îi dădea o nesiguranță în public, precum și de probleme la mușcare și masticare. Prin urmare evita să mânânce alimente solide. Dinții de proteză și baza protezei totale păreau lipsite de viață și artificiale.

Pacientul își dorea o restaurare fixă pe implanturi care să-i redea siguranța și estetica specifică vârstei. După consultație și un diagnostic detaliat, pacientul s-a hotărât la șase implanturi și o restaurare cu dinți din dioxid de zirconiu placați individual cu ceramică, care urmau să se armonizeze cu dinții naturali inferiori. Cu ajutorul cheii de culori VITA Classical A1-D4 s-a determinat culoarea de bază A3 la dinții inferiori.

Etape studiu de caz

Etapele clinice și CAD/CAM

  • După inserarea și vindecarea implanturilor, o amprentă fizică și o amprentă a dinților maxilarului inferior au asigurat baza pentru realizarea modelului principal și înregistrarea ocluziei în articulator.
  • Modelul a fost digitalizat cu scannerul de laborator Ceramill Map 400+ (Amann Girrbach, Pforzheim, Germania).
  • Construcția a fost redusă anatomic, incorporând șase bonturi GM Mini Conical (Neodent, Curitiba, Parana, Brazilia) cu software-ul Exocad (Exocad, Darmstadt, Germania).
  • Scheletul din zirconiu a fost frezat din dioxidul de zirconiu VITA YZ HT White în aparatul Ceramile Motion 2 (Amann Girrbach, Pforzheim, Germania).
  • Scheletul cu o transluciditate ridicată a fost ales pentru a asigura transluciditatea naturală a dinților de la bun început.

TD Marcio Breda

Infiltrarea și stratificarea

După finisare, zona dinților de pe scheletul dentar a fost infiltrată cu VITA YZ HT SHADE LIQUID A3 pentru a se adapta la culoarea de bază a dinților maxilarului inferior. O infiltrație echivalentă cu VITA YZ EFFECT LIQUID Pink s-a efectuat în zona gingivală pentru reproducerea bazei gingiei. După uscare, scheletul a fost sinterizat. Arderea wash a zonei dinților s-a realizat cu VITA LUMEX AC FLUO INTENSE pentru a reda fluo- rescența naturală în adâncime. În zona mucoasei s-a folosit nuanța intensă GINGIVA rosewood pentru repro- ducerea acesteia.

După arderea wash, miezul de dentină al caninilor s-a modelat cu DENTINE A3, iar al celorlalți dinți cu DENTINE A2, după care s-a făcut cut-back-ul anatomic. Pe incisivi, structura mamelon s-a reprodus prin aplicarea MAMELON saffron. Primul strat de incizal s-a aplicat în cele două treimi superioare cu ENAMEL translucent clear pentru a reda anatomia tridimensională a structurii mamelon din adâncime.

  • După prima ardere, zonele aproximale au fost separate pentru eliminarea tensiunii. A urmat stratificarea alternativă cu ENAMEL clear, ENAMEL fog și OPAL TRANSLUCENT opal-neutral.
  • După a doua ardere muchia incizală s-a realizat prin aplicarea straturilor alternative de ENAMEL fog și TRANSLUCENT smoky-white. Gingia a fost reprodusă printr-un amestec de GINGIVA grapefruit și ENAMEL clear.
  • După a treia ardere, doar corecții morfologice s-au efectuat în zona dinilor cu PEARL shell, obținându-se un efect perlat. Zona mucoasei a fost finalizată prin aplicarea unui amestec de ENAMEL clear și GINGIVA light-rose.
  • După ultima ardere, lucrarea s-a finisat cu instrumente diamantate de diferite forme și gume abrazive. La sfârșit, arderea de glazurare s-a realizat cu VITA AKZENT PLUS GLAZE LT.

Estetică deosebită obținută cu ușurință

Pe măsură ce cuptorul se deschidea încet, tot mai multe detalii ale lucrării (aproape) finalizate deveneau vizibile. Dinții și gingia apăreau ca o un tot unitar natural. O substructură preformată anatomic, precum și colorarea individualizată a zonelor dentare și gingivale au stat la baza reproducerii cu succes a naturii.

Cu doar câteva straturi a fost posibilă obținerea unui rezultat deosebit de estetic. Acest lucru s-a dovedit a fi un avantaj, în special la această restaurare întinsă. Simpla ceramică de placare a făcut posibilă obținerea unei estetici pure și veritabile: frumusețe optimă într-un timp foarte scurt.

 

Vezi întreagă gamă de produse VITA din portofoliul nostru AICI!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here